Heras introduceert innovatieve schuifpoort iGate

Uw entree ontwerpt u zelf

De marktleider in buitenbeveiliging Heras B.V. introduceert een buitengewoon vormgegeven vrijdragende schuifpoort, de iGate. Een opmerkelijk rond design van de poort en motorbehuizing, geïntegreerde veiligheids- en verlichtingsaspecten én zeker de personaliseerbare vulling zorgen anno 2011 voor een esthetische entree met allure. De uiteindelijke look & feel creëren architect en afnemer, van poortbeplating tot de kleuren van RGB-leds, helemaal zelf. Dat maakt deze poort uniek.

Met de iGate zet Heras de trend van op het gebouw afgestemde buiteninterieurs door. De schuifpoort is verkrijgbaar in diverse lengte-uitvoeringen, voor 5 tot 9 meter vrije doorgang en in verschillende hoogten.

Iedere iGate is uniek

Edwin van Roessel, productmanager Heras: “De naam verwijst naar het innovatieve design maar hoofdzakelijk naar de klant als individu. Iedere poort is namelijk af te stemmen op de persoonlijke wensen van architect of eindgebruiker. Of het nu gaat om het design van de poortbeplating, de gewenste kleuren van coating of leds of de toe te passen elektronica in de geleidezuil. Met de vullingen is ieder gewenst uiterlijk te creëren met foto’s, eigen ontwerpen of bedrijfslogo’s. De iGate zorgt voor een nieuwe eerste indruk van een gebouw. Het is dé poort voor locaties waar men kiest voor uitstraling en/of een statement wil maken met de entree.”

De iGate in het kort

De designpoort is een co-creatie van Heras en ontwerpbureau WeLL design. De poort is ontworpen door designer Mathis Heller en binnen één jaar ontwikkeld door de eigen R&D-afdeling van Heras. De iGate doorstond alle duurtesten. Het is een stabiele poort met een opmerkelijk design voorzien van tal van maatwerkopties. De afgeronde hoeken zijn nieuw voor (elektronische) schuifpoorten. Led-verlichting draagt bij aan een toekomstvast en futuristisch uiterlijk en zorgt voor veiligheid, zowel in de poortvleugel als in de geleidezuil. Een communicatiezuil met modulaire mogelijkheden voorziet in een storingsvrije communicatie en interactie. De poort is links- en rechtsschuivend te installeren. Een open/dicht alarmering met flitslicht is geïntegreerd in de poortvleugel. De bediening van een volledig geautomatiseerde iGate vindt plaats op basis van óf conventionele technieken zoals een sleutelschakelaar óf door moderne toegangsverleningstechnologie zoals detectielussen.